övernattning på akuten

Det började imorse, jag vaknade 07.55 och mådde primaballerina, tio minuter senare kändes det som om någon huggit mig med en kniv. Jag kände igen smärtan sen förut, då en cysta sprack och tänkte på riktigt "inte igen, jag har verkligen inte tid, jag börjar jobba om några timmar".


Allting gick väldigt snabbt. Mycket tack vare min underbara mormor som låg på sjuksköterskorna då jag hade så extremt ont och grät väldigt mycket. Från en gynundersökning (som jag förövrigt vill gå djupare inpå i ett annat inlägg då jag kände mig illa behandlad av läkaren där) och direkt in till operation. Om jag grät förut så grät jag hundratio gånger mer nu, nästan hysteriskt. Jag har varken blivit opererad eller sövd förut och hade ingen koll på hur allt gick till. Som det kontrollfreak jag är vill jag ha full koll på allt ifrån vilken tid allt sker, timme för timme, minut för minut till vilka läkemedel de använder och varför. Ska jag ha dropp? Hur länge? Vad händer om jag somnar? När väcker ni mig? Hur ofta tittar ni till mig? Hur långt ska det gå mellan smärtstillande? Varför har jag så ont? Frågorna är många och svaren är skeva. Som tur är pluggar min syster till undersköterska och kunde ge mig svar på de mesta så att jag blev lite lugnare. Dock kan jag fortfarande inte sova, dels pga ont men också för att dem var här inne för 1h sen och konstaterade att mitt dropp var slut men sa aldrig ifall dem skulle sätta in nytt. Sånt gör mig stressad.

Jag räknar timmarna tills jag är hemma i min lägenhet och kan bestämma exakt när allting sker. Nu ska jag fortsätta slökolla på partaj, de enda på tv såhär dags. Plus så känns det som väldigt mycket svammel pga all smärtstillande. Om jag bara kunde få lite sömnmedel också..

Godnatt

Uttråkad tjej som vill hem.